koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
20 Jubileusz UECO JEST GRANE - MAJ 2024 - nr 360OCi OCiMaj z muzyką dawną
zmodyfikowano  4 lata temu

Panna Nikt

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 452 wyświetleń od 20 września 2020
  • 17 października 2020, sobota
    » 18:30
  • 16 października 2020, piątek
    » 18:30
  • 15 października 2020, czwartek
    » 18:30

reżyseria: Paweł Passini

scenografia: Zuzanna Srebrna kostiumy: Elbruzda muzyka: Łukasz Wójcik* światło: Katarzyna Łuszczyk wideoprojekcje: Maria Porzyc, Agnieszka Waszczeniuk inspicjentka: Elżbieta Kozak asystenci reżysera: Elżbieta Kozak, Krzysztof Boczkowski, Anna Wolszczak [PWST Wrocław], Filip Jaśkiewicz [Uniwersytet Wrocławski] *Królestwo Umarłych Godzin Justyna Antoniak, Łukasz Wójcik Partia skrzypiec: Olga Kunicka

występują: Katarzyna Pietruska, Aleksandra Karpiuk, Milena Staszuk, Krzysztof Boczkowski, Maciej Kowalczyk, Beata Rakowska, Jolanta Solarz-Szwed, Irena Rybicka, Krzysztof Kuliński, Maria Kania, Ewelina Paszke-Lowitzsch, Jerzy Senator, Michał Szwed, Marcin Łuczak, Przemysław Kozłowski, Maciej Tomaszewski, Anna Błaut, Zina Kerste

W szkole odbywa się zebranie. Nauczyciele, uczniowie i rodzice rozmawiają o samobójstwie jednej z uczennic. Piętnastoletnia Marysia Kawczak wyskoczyła z okna, zabierając ze sobą w ostatnią drogę niewidomego braciszka. Wzajemnym oskarżeniom nie ma końca. Dlaczego to zrobiła? Cofamy się do chwili, gdy rodzina Kawczaków przeprowadza się z maleńkiej osady do Wałbrzycha. Marysia tuż przed końcem roku idzie do nowej szkoły, w której spotyka ekscentryczną artystkę Kasię i używającą życia Ewę. Spektakl jest adaptacją kultowej powieści Tomka Tryzny pod tym samym tytułem. Podobnie jak literacki pierwowzór prowadzi odbiorcę poprzez plątaninę zdarzeń rzeczywistych i wyobrażeń bohaterki. Niezwykle dynamiczna, odrobinę ekscentryczna scenografia-instalacja znakomicie wpisuje się w bogactwo przeżyć nastolatki, dookreślając je i komentując. W scenariuszu wykorzystano wiersz Aleksandry Karpiuk Ja tam stoję oraz tekst Małgorzaty Lempart, licealistki z Wałbrzycha.

zmodyfikowano  4 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ